Studenter­præsterne i Aalborg

Studenterpræsterne er ansat af Folkekirken som præster for studerende og ansatte ved Aalborg Universitet og University College Nordjylland (UCN). Begge studenterpræster er ligeledes tilknyttet Budolfi Sogn. Vi har kontor på Fibigerstræde 15 og i Studenterhuset på Gammeltorv, hvor vi står til rådighed for samtale og rådgivning. Derudover tilbyder vi hvert semester en lang række faglige og sociale aktiviteter.

Studenter­præsterne i Aalborg

Hvad laver studenterpræsterne?

SAMTALER
En vigtig del af vores arbejde er at stå til rådighed for personlige samtaler med studerende og ansatte med personlige, sociale, studiemæssige eller eksistentielle/religiøse problemer. Vi er uden for "systemet" og har tavshedspligt. Læs mere om vore samtaletilbud her.

ARRANGEMENTER
Hvert semester arrangerer vi en lang række foredrags- og debataftener, samt sociale arrangementer. Størstedelen af disse er gratis og omhandler aktuelle temaer. Se vores arrangementskalender her.

FAGLIG RÅDGIVNING
Studenterpræsterne fungerer også som faglige konsulenter i forbindelse med projekter og opgaver, og vi tilbyder rådgivning/vejledning inden for vores fagområde (etik, værdier, idéhistorie, tro, religion og teologi). Vi kan ligeledes være behjælpelige med kontakt til kirker og præster til kvalitative undersøgelser. Kontakt os gerne for at høre nærmere.

KIRKELIGE HANDLINGER
Du kan bruge Studenterpræsterne til kirkelige handlinger som dåb eller bryllup. Begge studenterpræster er tilknyttet Budolfi Kirke og Klosterkirken i Aalborg.

Nanna Elgaard Holm

Hanna er 50 år og har været studenterpræst hos os siden 1. marts 2018. Hun er oprindeligt cand.mag. i spansk og religion og har derefter udannet sig til præst. Hun har tidligere arbejdet inden for uddannelse og udvikling, bl.a. i Kirkernes Verdensråd i Schweiz og som organisationspræst. Desuden er hun uddannet læsegruppeleder i England. Nanna bor i Aarhus med sin mand, Jesper, som er lektor i jura, og deres to børn.

Rune Nørager Christensen

Rune er 45 år og er Studenterpræst på deltid. Til dagligt varetager han også jobbet som sognepræst i Sankt Marcus Kirken, hvor han har arbejdet siden 2016. Han har været præst siden 2007, og har i sit virke haft et særligt fokus på at styrke samarbejde med menighedsråd, folkeskole og gymnasier Rune bor i Aalborg med sin kone, Sine, som er sognepræst i Vejgaard sogn, og deres fælles børn.